İçeriğe geç

Arızalı Ürüne Ne Denir

Arızalı ürün ne demek?

Hangi mallar ayıplı sayılır? Ayıplı mal, teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle tüketiciye sözleşmeye uygun olmayan mallardır.

Bozulmuş ürüne ne denir?

Bu şekilde arızalı ve hasarlı olan ürün ve mallara “ayıplı mal” denir.

Hasarlı ürüne ne denir?

Arızalı ürün nedir? Arızalı ürünler, arızalı olan, tüketicinin ihtiyaçlarını karşılamayan ve arızalı olan ürünlerdir. Satın alma sözleşmesini kabul eden ve ürünü satın alan tüketiciye gönderilen ürün orijinaline uymuyorsa ve hasarlıysa, arızalı üründür.

Kusurlu ürün ne?

Bunlar ambalaj veya etiket üzerindeki bilgilere uymayan, üretim standardının dışında olan ve kusur veya arızaları bulunan mallardır. Kusurlu mallar tüketicinin beklenti ve taleplerini karşılamaz. Bunlar tüketicinin üründen faydalanmasını engelleyen mal türleridir.

Hatalı ürün ne demek?

Arızalı ürün, ürünü kullanan veya tüketen kişinin makul güvenlik beklentilerini karşılamayan bir üründür. Böyle bir ürünü kullanmak veya tüketmek; ölüm, yaralanma ve/veya diğer mallara zarar verebilir.

Alınan ürünün bozuk çıkması durumuna ne denir?

Ticaret hukuku anlamında ayıplı mal; etiket, ambalaj veya reklamda belirtilen bilgilere uymayan, standartlarında veya teknik düzenlemelerinde hata veya eksiklik bulunan; tüketicinin beklediği faydayı azaltan veya ortadan kaldıran her türlü maddi, ekonomik ve hukuki ayıpları bulunan bir maldır.

Sorunlu ürüne ne denir?

Satın alındığı anda beklenen veya vaat edilen işlevlerini yerine getiremeyen, eksik veya hatalı özelliklere sahip olan ürünler ayıplı mal olarak kabul edilir.

Bitmiş ürüne ne denir?

Üretilen malları Wiktionary’de, özgür sözlükte arayın. Bitmiş mallar, üretim sürecini tamamlamış ancak henüz nihai tüketiciye satılmamış veya dağıtılmamış ürünlerdir. Üretilen malları Wiktionary’de, özgür sözlükte arayın. Bitmiş mallar, üretim sürecini tamamlamış ancak henüz nihai tüketiciye satılmamış veya dağıtılmamış ürünlerdir.

Aldığımız bir ürün bozuk çıktığında ne yapmalıyız?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Teşhir ürünü ne demek?

Sergileme ürünleri, mağazalarda müşterilere gösterilen ürünlerdir. Sergilenen ürünlerde küçük çizikler veya lekeler gibi kusurlar olabilir. Outlet ürünleri ile sergileme ürünleri arasındaki fiyat farkı, bu kusurların boyutuna bağlı olarak değişir. Sergileme ürünleri, outlet ürünlerinden daha ucuz olabilir.

Teşhir ürünü sıfır mı?

Sergileme ürünleri hakkında konuştuğumuzda, kullanıcılar konuya biraz soğuk bakabilirler. Ancak, sergileme ürünlerimiz temelde deneyim için sunulmuyor, tamamen sergileme amaçlıdır. Sergileme ürünleri, yepyeni ürünlerden çok daha avantajlıdır. Teşhir ürünleri 1 yıllık garantiyle gelir.

Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Kusurlu mal ne demek?

Ayıplı mal: “Tüketiciye teslim anında taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.”

Kusurlu ne?

Hata toleransı. Hata toleransı, bir kişinin doğruyu yanlıştan, doğruyu yanlıştan ayırt edebilme ve buna göre hareket edebilme yeteneğidir.

Ayıplı mal nedir örnek?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uygun olmayan veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımayan ve sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.

Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurulur?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Kaç arızada ürün değişir?

Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Kusurlu ürün kaç gün içinde iade edilir?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Rus Escort